ליווי תהליך גירושין לזוג עם ילדים על ידי עורך דין משפחה

תהליך גירושין אינו יכול להיות פשוט, כשלמרבה הצער יש מצבים שבהם הוא מורכב אפילו יותר: כאשר יש ילדים בתמונה, והחשש הוא ש"פירוק החבילה" יביא לנזק משמעותי עבורם. עם כל הרצון של כל צד בגירושין לקבל את הזכויות האידיאליות עבורו, טובת הילדים היא זו שצריכה לעמוד לנגד העיניים של שניהם. הליך המתנהל בצורה תקינה ובעזרת גורם מוסמך הבקיא בתחום יוכל לאפשר זאת. בעל המקצוע הזה יכול וצריך להיות עורך דין הבקיא בתחום דיני המשפחה.

מדוע חשוב לפנות לסיוע משפטי?

ליווי תהליך גירושין לזוג עם ילדים על ידי עורך דין לדיני משפחה הוא צעד מומלץ ומתבקש עקב מספר סיבות. הראשונה היא שעורך הדין ישפר בוודאי את ההתנהלות של המיוצג שלו לאורך הדרך, ובכך לשפר את המצב שלו מבחינת הזכויות, החובות ותנאי הגירושין. הוספת ילדים לתוך המשוואה הופכת את מקרה הגירושין למורכב אפילו יותר, עם סוגיות דוגמת דמי מזונות ילדים, משמורת ילדים והסדרי ראייה שנכנסות כאן לתוך התמונה. יש לשכור את שירותיו של בעל מקצוע שיכיר את החוק במידה המלאה ביותר, יוכל לנתח את המקרה הספציפי לפרטי פרטים, יכיר את המגמות השיפוטיות הנוכחיות וגם את תקדימי העבר שנוטים להיות משמעותיים מאד בתחום הזה. כך, למשל, התפיסה הכללית של סוגיית המשמורת על הילדים משתנה חדשות לבקרים.

בכוחו של עורך דין משפחה לקצר תהליכים, סוגיה שאסור לזלזל בה במקרה של גירושין. המציאות מראה שמקרים רבים של מחלוקות בין בני הזוג נמשכים חודשים ארוכים ואפילו שנים. המצב מביא לתסכול אצל כל אחד מהצדדים, גורם לתחושה של אי ודאות וגם פוגע בילדים שאינם יודעים מה מצבו של התא המשפחתי שלהם. הידע של עורך הדין יכול להביא לכך שהוא יגבש אסטרטגיה מנצחת, שעשויה להביא לפתרון מוצלח ולעיתים גם מהיר יחסית של הבעיה. בנוסף לכך, יש עורכי דין שמחזיקים בקשרים במקומות הנכונים, שעשויים אף הם להביא לאותו קיצור מבוקש של התהליכים.

אם עורך הדין גם בקיא בתחום הגישור – התמחות ספציפית נוספת – הוא יוכל לנסות לפתור את המחלוקת בצורה של הסכם גירושין המקובל על כל אחד מהצדדים. זהו, במידה רבה, הסיום המוצלח ביותר של התהליך, מכיוון שהוא יינתן במסגרת של הסכמה והתפשרות. בנוסף, גישור גירושין יהיה תמיד מהיר יותר מאשר מקרים המתנהלים בערכאות המשפטיות הרלוונטיות.

גם הפן הרגשי קובע

מעבר למחלוקות ולאלמנטים הטכניים העומדים במרכזו של כל הליך גירושין, אסור לשכוח שמדובר בתהליך שאינו פשוט מבחינה רגשית עבור אף אחד מהצדדים – כולל הילדים. בתקופה לחוצה, טעונה רגשית ואינטנסיבית מעין זו, כל פעולה שיכולה להוריד מעט מהנטל עבור ההורים צריכה להתקבל בברכה. ליווי תהליך גירושין לזוג עם ילדים על ידי עורך דין משפחה עונה על ההגדרה הזו, כאשר עורך הדין יוכל לפעול מאחורי הקלעים עבור כל אחד מהצדדים ולפעמים גם עבור שניהם (בעיקר במקרה של גישור גירושין). התוצאה היא שהפן הרגשי של התהליך יהפוך למעט יותר פשוט להתמודדות.

חשוב לזכור שהיחסים הבין אישיים של עורך הדין יכולים להשפיע על האופן שבו בני הזוג מתנהלים מולו, ואפילו על החוויה שהם חווים. חשוב שעורך הדין יהיה פתוח, אדיב וסבלני, מה שיגרום ללקוחות שלו להרגיש בנוח לשתף אותו בשאלות שעולות אצלם. בנוסף, תקשורת תקינה בין הצדדים תמנע אי נעימות רבה לאורך הדרך.

ראו גם: עורך דין צבאי | עורך דין פלילי

    עורך דין שי רודה
    עורך דין שי רודה

    כותב המאמר הינו עורך דין פלילי/צבאי שי רודה בעל משרד עורכי דין בת"א המתמחה במשפט הצבאי ופלילי על כל רבדיו. לקבלת ייעוץ מקצועי > 050-2292229

    תוכן עניינים
    עורך דין פלילי שי רודה
    עורך דין שי רודה
    משרד עו"ד צבאי/פלילי שי רודה ניסיון רחב בשני התחומים הנ"ל והוא משלב אותם אינטגרטיבית בצורה שקולה וחכמה בהתייחס לכל מקרה לגופו.

    לייעוץ מעו״ד פלילי? חייגו:

    050-2292229

      מאמרים אחרונים:

      לייעוץ התקשרו – 050-2292229 או השאירו פרטים:

      לייעוץ התקשרו – 050-2292229 או השאירו פרטים:

        דילוג לתוכן